Jak etykietować efektywnie?

maszyna etykietująca

Etykietowanie produktów wykonuje się przed wprowadzeniem wyrobów na rynek. Na etykiecie zawarte są wszystkie informacje o produkcie i jego producencie, a szczególne wymogi względem etykietowania dotyczą żywności. Producenci mają bowiem obowiązek zamieszczania informacji o występujących alergenach, wartości energetycznej produktu oraz terminie przydatności do spożycia. Etykieta to także nośnik reklamy i sposób na wyróżnienie wyrobu wśród innych podobnych produktów.

Jak usprawnić proces etykietowania w firmie?

Jak każdą inną czynność w procesie produkcji tak samo etykietowanie można usprawnić poprzez automatyzacje. Dzięki zastosowaniu rozmaitych urządzeń wielofunkcyjnych możliwe jest szybkie i wydajne etykietowanie produktów. Kluczowa jest korelacja poszczególnych elementów linii produkcyjnych i wdrożenie spójnych, następujących po sobie procesów. Sprzęt do etykietowana można kupić lub wynająć, a dzierżawa urządzeń wielofunkcyjnych pozytywnie wpływa na koszty produkcji. Automatyzacja etykietowania oznacza oszczędność czasu i pieniędzy, a także możliwość uniknięcia pomyłek i zniwelowania błędu ludzkiego.

Jakie korzyści niesie etykietowanie?

Etykieta ułatwia identyfikację produktu i umożliwia wprowadzenie go na rynek. Produkty zaopatrzone w kod kreskowy można szybko zweryfikować. Dla producentów i dystrybutorów oznacza to możliwość kontrolowania stanów magazynowych a dla konsumentów szansę na zapoznanie się ze wszystkimi kluczowymi informacjami. Dzięki etykiecie realne jest śledzenie produktu na poszczególnych etapach przepływu towaru i kontrola magazynu w czasie rzeczywistym.

Istnieją różne sposoby etykietowania, możliwe jest stosowanie oznaczeń numerycznych, alfanumerycznych i alfabetycznych. Firmy mogą przyjąć własny system oznaczeń, jednak musi on być rozpoznawalny i zrozumiały dla wszystkich pracowników i uczestników łańcucha dostaw.