Drukarka w biurze jest sprzętem wręcz niezbędnym. Oczywiście możemy powiedzieć, że nie kupimy jej od razu po założeniu firmy, tylko będziemy drukować w specjalnych punktach, jednak w bardzo krótkim czasie okazuje się, że jest to bardzo niewygodne, bardzo kosztowne i potrzebujemy sporo dodatkowego czasu. W związku z czym, kluczowe znaczenie ma wybór odpowiedniej drukarki do biura. Czym powinniśmy się kierować?
Poszukując odpowiedniej drukarki, musimy brać pod uwagę to, jak dużą firmę prowadzimy i o jakim profilu. Będzie to miało bezpośredni wpływ na ilość potrzebnych wydruków. Dodatkowo w niektórych branżach przykłada się większą uwagę do ich jakości i szybkości pracy. Biura księgowe, które drukują duże ilości dokumentów, zdecydowanie chętniej wybierają drukarki laserowe, które wyróżnia szybka praca, wysoka jakość i wydajność. Urządzenia atramentowe są wolniejsze, mniej wydajne, a jakość wydruków jest gorsza, jednak są zdecydowanie tańsze w zakupie. W związku z tym urządzenie powinno zostać odpowiednio dopasowane do naszych indywidualnych potrzeb.
Kolejnym ważnym elementem jest wielkość wydruków. Najpopularniejsze są urządzenia, które drukują w formacie A4, jednak nie w każdej firmie jest to potrzebne, czasem potrzebujemy urządzenia, które zapewni większą elastyczność i możliwość drukowania większych formatów. Wszystko uzależnione jest po raz kolejny od indywidualnych potrzeb.
Duże znaczenie mają również koszty eksploatacji drukarki. Warto zwrócić uwagę, że im droższe urządzenie kupujemy i im mniej wydruków będzie wykonywana, tym mniej ekonomiczne jest to rozwiązanie. Jeśli drukujemy dużo dokumentów, sprawdźmy również, ile stron na minute jest w stanie drukować określony sprzęt. Producenci wskazują jeszcze jeden ważny parametr pod nazwą „maksymalne obciążenie”, przekazuje on nam informacje o tym, ile wydruków może zostać zrealizowana w ciągu miesiąca bez szkody dla urządzenia.